سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و او را از ایمان پرسیدند ، فرمود : ] ایمان بر چهار پایه استوار است ، بر شکیبایى ، و یقین و داد و جهاد . و شکیبایى را چهار شاخه است : آرزومند بودن ، و ترسیدن ، و پارسایى و چشم امید داشتن . پس آن که مشتاق بهشت بود ، شهوتها را از دل زدود ، و آن که از دوزخ ترسید ، از آنچه حرام است دورى گزید ، و آن که ناخواهان دنیا بود ، مصیبتها بر وى آسان نمود ، و آن که مرگ را چشم داشت ، در کارهاى نیک پاى پیش گذاشت . و یقین بر چهار شعبه است : بر بینایى زیرکانه ، و دریافت عالمانه و پند گرفتن از گذشت زمان و رفتن به روش پیشینیان . پس آن که زیرکانه دید حکمت بر وى آشکار گردید ، و آن را که حکمت آشکار گردید عبرت آموخت ، و آن که عبرت آموخت چنان است که با پیشینیان زندگى را در نوردید . و عدل بر چهار شعبه است : بر فهمى ژرف نگرنده ، و دانشى پى به حقیقت برنده ، و نیکو داورى فرمودن ، و در بردبارى استوار بودن . پس آن که فهمید به ژرفاى دانش رسید و آنکه به ژرفاى دانش رسید از آبشخور شریعت سیراب گردید ، و آن که بردبار بود ، تقصیر نکرد و میان مردم با نیکنامى زندگى نمود . و جهاد بر چهار شعبه است : به کار نیک وادار نمودن ، و از کار زشت منع فرمودن . و پایدارى در پیکار با دشمنان ، و دشمنى با فاسقان . پس آن که به کار نیک واداشت ، پشت مؤمنان را استوار داشت ، و آن که از کار زشت منع فرمود بینى منافقان را به خاک سود ، و آن که در پیکار با دشمنان پایدار بود ، حقى را که بر گردن دارد ادا نمود ، و آن که با فاسقان دشمن بود و براى خدا به خشم آید ، خدا به خاطر او خشم آورد و روز رستاخیز وى را خشنود نماید . و کفر بر چهار ستون پایدار است : پى وهم رفتن و خصومت کردن و از راه حق به دیگر سو گردیدن و دشمنى ورزیدن . پس آن که پى وهم گرفت به حق بازنگشت ، و آن که از نادانى فراوان ، خصومت ورزید ، از دیدن حق کور گشت ، و آن که از راه حق به دیگر سو شد ، نیکویى را زشت و زشتى را نیکویى دید و مست گمراهى گردید ، و آن که دشمنى ورزید راهها برایش دشوار شد و کارش سخت و برون شو کار ناپایدار . و شک بر چهار شعبه است : در گفتار جدال نمودن و ترسیدن و دو دل بودن ، و تسلیم حادثه‏هاى روزگار گردیدن . پس آن که جدال را عادت خود کرد ، خویش را از تاریکى شبهت برون نیاورد ، و آن که از هر چیز که پیش رویش آمد ترسید ، پیوسته واپس خزید ، و آن که دو دل بود پى شیطان او را بسود ، و آن که به تباهى دنیا و آخرت گردن نهاد هر دو جهانش را به باد داد . [ و پس از این سخن گفتارى بود که از بیم درازى و برون شدن از روش کارى که در این کتاب مقصود است نیاوردیم . ] [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 91 بهمن 16 , ساعت 7:36 عصر
نسخه چاپیارسال به دوستان
گزارش فارس از نشست «خاکستر و برف»
کامبیز دیرباز: دفاع مقدس همیشه دغدغه من بوده است

خبرگزاری فارس: «کامبیز دیرباز» که برای بازی در فیلم سینمایی «خاکستر و برف» 15 کیلو به وزن خود افزوده، گفت: همیشه دفاع مقدس دغدغه من بوده و دوست دارم سهم کوچکی در این کارها داشته باشم.

خبرگزاری فارس: کامبیز دیرباز: دفاع مقدس همیشه دغدغه من بوده است

  •  

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، عصر امروز-16 بهمن ماه- نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «خاکستر و برف» با حضور روح الله سهرابی (کارگردان)، کامبیز دیرباز و قربان نجفی (بازیگران)، فرهاد گلی (تهیه کننده) ، نقی نعمتی (تدوین گر) و محمد رضا شهیدی فر (مجری) در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست روح الله سهرابی از سابقه کارهای خود ارائه داد و گفت: قبل از این کار فیلم سینمایی «محدود ابری» را در سه اپیزود ساختم که در فستیوال‌های مختلف شرکت کرد، چند فیلم کوتاه ساختم و چند کتاب تالیف کردم.

وی در ادامه افزود: چیزی حدود یک سال مشغول تحقیق این کار بودیم و قرار بر این شد تا این فیلم برداشتی آزاد از زندگی داوود منصوری از نگاه مادرش باشد.

سهرابی ادامه داد: این فیلم با حمایت 75 درصدی انجمن سینمای دفاع مقدس و با حمایت آقای گلی ساخته شد و جا دارد برای حمایت از این نهاد کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.

این کارگردان در ادامه در مورد اینکه چرا مستقیم به جنگ در این فیلم پرداخته نشده است، اظهار داشت: دلیل اصلی آن کار در برف بود که اگر قرار باشد مستقیم به جنگ اشاره شود باید حدود 150 میلیون تومان دیگر به هزینه‌های کار اضافه می‌شد و در وهله دوم نیز هدف اصلی ما نبود.

سهرابی تصریح کرد: تمام تلاشمان در ساخت این فیلم این بود که به کمک فرم و محتوا کاری کنیم که به شعور مخاطب توهین نشود. جا دارد از بهزاد عبدی به خاطر موسیقی زیبا و امیر آقایی کمال تشکر را داشته باشم.

سهرابی ادامه داد: کامبیز دیرباز در این فیلم 15 کیلو چاق شد تا بتواند این نقش را ایفا کند.

به گزارش فارس، دیرباز نیز در این نشست ادامه داد: برایم سخت نبود که 15 کیلو چاق شوم و برگشت به لاغری برایم سخت‌تر است.

این بازیگر ادامه داد: سعی کردم در این کار بازی نکردن را تجربه کنم و سعی کنم تپق بزنم و از گریم سعید ملکان نیز خیلی راضی بود و تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: تشکر می‌کنم از کارگردان که به من اطمینان کرد و این نقش را به من سپرد، همیشه جنگ دغدغه من بوده است و دوست دارم سهم کوچکی در این کارها داشته باشم.

قربان نجفی نیز، اظهارداشت: خوب فیلمسازی یک کار گروهی است و همه باید دست به دست هم دهیم تا یک کار خوب شود، همدلی مهم‌ترین عامل موفقیت یک گروه است و از سهرابی تشکر میکنم که به اطمینان کرد و من هم نقش‌های خاکستری را دوست دارم و بین این نقش و سایر کارهای که تا کنون ایفا کردم تفاوت بسیاری وجود دارد.

سهرابی در ادامه در مورد نور فیلم گفت: رنگ و نور این فیلم 20 روز دیگر کار دارد و اتالوناژ کار 20 روز دیگر کار داشت.

این کارگردان در مورد ریتم کار نیز توضیح داد: سعی کردم در این فیلم به ریتم استاندارد سینمایی برسم اما چون قصه لاغری داشتیم کمی به نظر شما در مقاطعی کار از ریتم می افتد اما اگر موضوع لاغر نبود، کار از ریتم بهتری برخوردار بود.

وی در مورد لهجه کار نیز توضیح داد: قرار بود کار ما بی‌زمان و بی‌مکان باشد و تاکید ما بحث سینمای ملی است و نه قومیت.

سهرابی تشابه فیلم خود را با سایر آثار دفاع مقدسی رد کرد از آژانس شیشه ای به عنوان یکی از آثار شاخص دفاع مقدس یاد کرد.

سهرابی لوکیشن این کار را نیز در انزلی و لاهیجان نام برد و گفت: قصه ما در یک روز و نیم ابری میگذرد و یاس در آن وجود ندارد اما روابط آدمها کدر است.

در پایان نقی نعمتی نیز در مورد تدوین این کار توضیح داد: به خاطر  دوستی با سهرابی تدوین کار را قبول کردم، من در سال چند فیلم مستند و کوتاه تدوین میکنم اما سخت چون خودم کارگردان هستم کار دوستم را برش بزنم.

وی ادامه داد: سعی کردم در تدوین بی‌طرف باشم و ریتم فیلم را حفظ کنم.

انتهای پیام/

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
زبان انگلیسی - دانلود - Drug - عشق - آرشیو - کلیپ موبایل - قالب وبلاگ - داستان - فروتن - آهنگ - نرم افزار - پزشکی - لینک - لینک 2 - لینک 3 - لینک 4 - لینک 5کلیپ - مذهبی - داروسازی - خمینی - شهید - لینک 7 - لینک 8 - دانلود کلیپ - قالب - سینما - لینک 9 - لینک 10 - گالری عکس - لینک 11 - لینک 12 - لینک 13 - لینک 14 - لینک 15 - لینک 16 - لینک 17 - لینک 18 - شهر و کشور - دیتا - هاست - عکس - اس ام اس - اسکریپت - دانلود آهنگ - گواهینامه بین المللی رانندگی

فروش بک لینک